Ingat.... baca basmalah dulu...

Isnin, April 02, 2012

Tahniah...!! Mabruk 'Alaikum...!!


Assalamualaikum, haha ana meme tanak cakap pun mende ni, tapi kalau ada yg nak share2 ke… jadi ana tulis la gak…..
Sorilah lambat post ye…

Alhamdulillah, dengan berkat usaha guru2 KUSISS dgn batch 16 sendiri….. PMR kami ramai jugak yg skor, walaupun straight A tak menepati target pengetua cemerlang kami…..
Ini dia serba sedikit mengenai keputusan PMR 2011 SMKAKS:-
Gred Purata Sekolah : 1.17 (tertinggi dalam rekod sekolah)
Peratus Lulus: 100% (Alhamdulillah, takda yang fail pun, tak silap 2 org je yg ada D)
Kedudukan dalam SMKA di Selangor: 3/3
(nape…? Sbb 1st SMKA Simpang Lima! 58 yg 9A! ditambah GPS 1.15, pehh terer gila! 2nd lak SMKA Maahad Hamidiah lah… dyorg meme ramai skor pun, 100 lebih yg 9A, tapi GPS 1.16 sbb ada yg cakap sne ada fail Bahasa Arab)

Ha, inilah insan2 yang dipilih oleh Allah S.W.T. untuk memegang slip keputusan dgn bnyk ‘A’,
Antara 38 insan yang dipilih menggarap 9A pada slip mereka… Alhamdulillah…


Ni pulak insan yang 8A, walaupun 1 terlepas, tapi mereka yg 39 org ni tetap cemerlang…

Secara keseluruhannya,
9A: 38/123 = 30.89%
8A: 39/123 = 31.71%<--- mengalahkan 9A… hebat!
7A: 25/123 = 20.33%
Jumlah yg cemerlang = 82.93% (102 pelajar), tabik lah batch 16!
Tahniah semua! Kita berjaya buat yang terbaik demi keredhaan Allah S.W.T..!!

Para muslimat janganlah terlalu kecewa, sebab tak dapat tunaikan janji cikgu math kita, iaitu Sir Samaon… dan aku sangat bersyukur, sebelum ni muslimin selalu down bab2 math, tapi Alhamdulillah…. Muslimin tunaikan janji cikgu… xpe2, 2 orang B tak bermakna fail… sebab anda dah berusaha sebaik mungkin…. Allah sahaja layak tentukan keputusannya…

Bab aliran tingkatan 4 pulak… hurm….
Masa pemilihan kelas awal tahun tu 9A kompem kena campak kelas sains tulen agama… tapi… otak aku ‘reject’ habis-habisan bio, pengetua pun bagi jalan aku belajar LK, jadi aku masuk kelas Takwa… haha, ramai budak pandai LK kot…. Yang ikut jejak aku pun adalah 2 org muslimah yg cemerlang dlm PMR gak… terkejut aku, dgr cite perempuan ramai minat biologi… tapi ada gak yg minat LK? Haha, cuak jugak nih… tapi… apakan daya…. Seminggu lebih je melekat kat kelas 4 Takwa…..
Ke mana aku pergi lepas tu ala… korang kan dah tahu…..
Inilah destinasti gedung ilmuku yang seterusnya.. o.0

Baut apalah nak bangga sangaaat dgn PERMATApintar tuh, adooiiyai….

Ha, kat sinilah mulanya jejakku peluk buku Biology setiap masa… sebab ketiadaan kelas Lukisan Kejuruteraan…! Ramai yang kata “asal nak gelabah sgt mtk LK…?” takpun, “kau biar betul nak amek extra luggage? Dahlah amek B.Arab Tinggi, tak cukop lagi amek Pendidikan Al-Quran dan As-Sunnah dgn Pendidikan Syariah Islamiah..”, aku tak kesah pun orang nak tohmahan ke, ejek ke, ini minat, bukan main2….tapi Alhamdulillah, berkat doa dari pembaca blog mahupun orang yang mengenali penulis blog ini... Lukisan Kejuruteraan ada! ^^

Kalau Allah dah takdirkan aku masuk SMTKL, takdenye aku melekat kat PERMATApintar ni… tawaran kejuruteraan awam lak tuh kat SMTKL, ramai kata rugi tolak, tapi mak ayah tak galakkan, lgpn aku tak kesah sgt sbb, sbnrnye, aku minat aliran Sains Teknikal Agama! Dan satu2nya sekolah yang tawarkan aliran itu adalah…. KUSISS!!! Itulah sebab berat hati nak pindah, tapi aku tetap redha dengan keputusan yang Allah tentukan melalui ibu bapaku, sebab setiap apa yang kita lepaskan ada hikmahnya, betul tak..? ehehehe…..

Apa2pun, kepada junior yang berminat nak masuk PERMATApintar nih (atau singkatannya, 4P)… memang agak kena struggle sikitlah, sbb ujian kelayakannya bukannya mudah bagai…. Nak masok program ni pun kena lepas ujian ketiga (UKM3) yg agak susah, haha, sampai aku bawak selimut tyme exam… hua3… menggigil tak tentu pasal…. Air-cond dewan exam bagai di Antartika…. Aggaagaa! Dgn soalan math dy, pehh, byk miss soalan… 10 soalan je yg concentrate btul2… 30 tuh, apelagi….. M16, Clarion, Bullpup semua keluar, Cuma tak burst dgn Flashbang je kat situ…..hahaha,
tapi Alhamdulillah, bantai2 pun dapat jugak, dah rezeki Allah nak bagi, tak sedap la nak tolak. Pergi je la cari ilmu di tempat baru.